Alla inlägg under mars 2009

Av Nikolina Portelli - 30 mars 2009 14:57

På senare tid har jag haft flera framgångsrika MTT spelare säger att oavsett vad de gör, kan de inte verkar lyckas göra övergången från MTTs till kontanter spel. I mina diskussioner med dem har jag märkt, bland annat två stora brister i sin inställning till poker. Dessutom har jag ihåg när jag gjorde övergången till kontanter spel och det gick för mig att samma två problem som plågat mig. Dessa två frågor är en? S poker ego och en oförmåga att effektivt kunna kontrollera känslor samtidigt som du spelar.

 

Poker är ett spel som tenderar att gynna stora egon. Ibland är det okej att ha ett stort ego, men oftast inte det kommer att skada en i deras strävan att bli framgångsrika. Jag tror att det finns flera anledningar till varför stora egon kan påverka en? Spelar. Först och viktigast, kan det hindra en från att lära sig så mycket som de borde. Jag? Har märkt att när vissa spelare? S spelar är critiqued snarare än absorbera informationen presenteras, de försvara sina pjäser. Jag tror att det är ett enormt misstag. Naturligtvis är detta inte? Inte nödvändigtvis alltid, men den bakomliggande idén är giltigt oavsett. Det är oerhört viktigt att förstå hur andra behandla vissa situationer och varför. Vid åtminstone förstå resonemanget bakom en spelare? Spelar kan hjälpa en att växa som spelare i den del av förståelsen och behandlingen andra spelare. Det kan också hjälpa en att inse bättre sätt att närma sig olika situationer. Jag tror att en av de viktigaste sätten att förbättra som spelare är att diskutera händer med andra, och göra detta, en måste ha ett öppet sinne.

 

Ett annat problem som stora egon kan orsaka tvingar spelare att tro att de kan konkurrera och vinna på en högre nivå än de verkligen kan. Jag tror att detta gäller särskilt för MTT spelare som vill spela kontantspel. Man måste göra många justeringar och sättas i hårt arbete innan vinna i spel med riktiga pengar är möjlig. Cash games kräver många olika färdigheter än MTTs och det är viktigt att en inser detta och anpassa sig därefter. Dessutom, om en spelare är bra på en viss nivå av kontanter spel, som inte? Inte att de kommer att bli en vinnande spelare på en högre nivå. Vissa begränsningar har stora skillnader i kompetens och andra aspekter, såsom högre varians, spelar in vid högre gränser också. Man bör använda Pokertracker för att spåra alla sina resultat så att de kan vara ärliga mot sig själva om sina framgångar på varje nivå. Det är ofta så att man kan göra mer på en lägre nivå än i den närmast högre nivå.

 

Jag tror att kanske den största skillnaden mellan cash games och MTT är det faktum att en? S känslomässiga staten spelar en större roll samtidigt som du spelar spel med riktiga pengar. Att gå på tilt är alltid i fråga i MTTs, men i värsta fall en kommer att förlora buyin till turneringen. I spel med riktiga pengar, kan man förlora en stor del av sitt kapital i ett möte om de låter sina känslor komma till rätta med sig själva. Den aspekt som jag tycker stör spelarna mest sysslar med dåliga beats. Saken är att en är sällan en stor favorit. I många situationer en kommer att vara en 60% favorit. Dessutom förväntar sig för extrema förhållanden, en sannolikt i bästa fall en 80% favorit. Detta innebär att i bästa fall en kommer att förlora en av fem gånger. Om man spelar flera bord samtidigt, de kommer att köra in till exempel ofta. Om en spelare gör det möjligt att få den bättre av dem, då de aldrig kommer att kunna nå sin maximala potential. Man måste också komma ihåg att på kort sikt kan du förlora en stor del av dessa händer i följd. Det är den typen av variansen. Den attityd som jag använder för att hjälpa mig att behålla kontrollen är att alltid tänka på lång sikt. Poker är ett långsiktigt spelet. Om du konsekvent få dina pengar som favorit, kommer du att vinna pengar på lång sikt. Så enkelt är det. Förlorande om allt för hand till en bad beat betyder ingenting i det långa loppet. I själva verket är det en nödvändighet för spelet. I längden på en poker karriär en spelare kommer att ta mer oerhört tuffa beats än han eller hon kan tänka sig, men det betyder? Ingen roll. Det viktiga är att en konsekvent får sina pengar in som favorit. Detta borde vara ett konstant trodde på en? Huvud under en uppspelning session. Kom ihåg att cirka 40% av dina sessioner kommer att förlora sammanträdesperioder och vet att det är bara en del av spelet en spelar.

 

Den andra viktiga idén att förstå är att ingen kör sämre än någon annan. Jag hör så många bad beat historier, men jag kommer att berätta för folk att jag gör? Inte känna någon sympati för dem. Vi är alla kör samma i det långa loppet och som jag nämnde, det långa loppet är vad du behöver för att fokusera på. När jag hör bad beat stories, jag vet att den person som berättar historien är inte att fokusera på lång sikt. Utan sikt tänkesätt jag vet att spelaren kommer att fortsätta att kämpa. Man måste övertyga sig om att ingen är mer otur än någon annan. Naturligtvis kan man köra hårt på kort sikt, men det är inte av intresse. Fokus på lång sikt.

 

Dessa idéer sannolikt verkar alltför enkla och överflödig. Jag tror att det är en del av skälet till att folk tillåter inte förstå deras betydelse. Spelare tar dessa idéer på allvar och tillåter inte ägna tillräckligt med tid för att bemästra dem. När ett uppskattar värdet av dessa begrepp och arbetar för att förbättra dem, de kommer att vara så mycket närmare till att bli en bra pokerspelare.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards